reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Peter Ivanecký

Peter Ivanecký

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Je členom Rehole sv. Augustína a patrí do Talianskej Provincie. Podľa starších žien má 21 rokov. Od roku 2001 žije a študuje v Taliansku. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáROMA, TALIANSKO A JA (10)UVAHY (7)MOJE KNIHY (1)DIA-LÓG-OS SRDCA (5)CIRKEV DNES (1)TEOLOGIA (1)VATIKAN (2)PSSST, DETI UŽ SPIA (2)

reklama

ROMA, TALIANSKO A JA (10)

Steny mojej izby

Peter Ivanecký

Steny mojej izby

Po dvoch hodinách exegézy Nového Zákona a ďalších dvoch úchvatných lekciách teológie sviatostí, som včera cestou zo školy stretol pri francúzskom kostole svätého Alojza muža, ktorého môžete vidieť na priložených fotkách. V Ríme sú štrajky na bežnom poriadku, no takúto formu protestu som ešte nevidel. Kňaz don Claudio takto vyjadroval svoje znepokojenie nad vedou a politikou, a súcitil tak s tými, ktorí sú “porazení životom”.

  • 11. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 285x
  • 2
V najlacnejšom holičstve Ríma...

Peter Ivanecký

V najlacnejšom holičstve Ríma...

...sa plným dúškom vychutnáva ozajstý Rím. Rím, v ktorom žijú chvíľami aj taliani. Nachádza sa v pravej rímskej štvrti s názvom Trastevere.

  • 6. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 547x
  • 8
Rím LIVE: Teroristický útok

Peter Ivanecký

Rím LIVE: Teroristický útok

Všetko nasvedčuje tomu, že Rím v týchto chvíľach atakovali teroristi. V centre, nad Piazza Navona krúžia vojenské vrtuľníky, ulice sú plné špeciálnych jednotiek. Zdesení turisti nevedia, čo sa deje, tváre ľudí sa náhle desivo zmenili. Berlusconi mal odvolať vojakov z Iraku, no teraz je už neskoro, prebehne mysľou mnohých. A pápež? Je chudák v poriadku? Veď sa ešte ani poriadne neohrial a teraz toto... Sú tu i biskupi z celého sveta, práve včera, totiž, začala Synoda biskupov. Dúfame, že tým našim sa niečo (ne)stalo. Denníky a televízie by zrazu prišli o božích vyvolených Sokola, alebo Gavendu vyplňujúcich ich riadky, či spravodajstvá. No v tejto chvíli sú tieto poznatky indiferentné. Nik v tejto chvíli netuší koľko mŕtvych si vyžiada táto tragédia.

  • 3. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 588x
  • 18
Včerajšia kláštorná večera

Peter Ivanecký

Včerajšia kláštorná večera

Taliansky humor je celkom zaujímavou vedou a moji spolubratia z krajiny špagiet a vína sa vedia stále dobre baviť. Kláštorný zvonček v ruke Priora, čiže prvého z nás – tak nazývame nášho predstaveného – zvolávajúci na modlitbu pred jedlom, sa dá do pohybu zvyčajne o 20:05.

  • 14. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 030x
  • 1
Moja francúzska známosť

Peter Ivanecký

Moja francúzska známosť

Stále myslím na zvláštnu francúzsku ženu, ktorú som stretol v apríli.

  • 9. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 297x
  • 9
reklama
Pod freskou Raffaela

Peter Ivanecký

Pod freskou Raffaela

Iba zriedka ma nájdete v kostole. Nemám rád rímske kostoly premenené na múzeá plné ľudí so zdvihnutými hlavami, pozornými na každú maľbu a krížovú klenbu. Keby boli turisti aspoň trošku roztržití, určite by si všimli aj umenie, myslím. Medzitým nepovšimnutý svätostánkový Boh odpočíva a spí svoj najkrajší sen: o ľuďoch, ktorí konečne prišli na to, že nie je viazaný na žiadne miesto.

  • 16. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 946x
  • 4
Talianska káva grátis

Peter Ivanecký

Talianska káva grátis

Kde? No predsa v Taliansku. Chystáte sa v najbližších dňoch alebo mesiacoch do Ríma? Neobíďte, teda, vatikánske múzeá a novú výstavu, ktorú otvorili práve dnes v časti Braccio Carlo Magno.

  • 7. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 177x
  • 3
Mystic River* mojej rehole

Peter Ivanecký

Mystic River* mojej rehole

miliónové autá, tučné bankové kontá, ambície, nadradenosť, pretvárka, nejasná sexuálna orientácia, zaháľačstvo, luxusné domy, zaručené jedlo...

  • 6. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 157x
  • 2
Smädný mních

Peter Ivanecký

Smädný mních

Ani v cudzine ma neprešla chuť na najobľúbenejší nápoj slovenských mužov – pivo. Veľké však bolo moje prekvapenie...

  • 2. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 185x
  • 10
V Taliansku je to tak

Peter Ivanecký

V Taliansku je to tak

Všetci ma približne od narodenia volajú Peťo, v Taliansku však Píter (talianska angličtina). V roku 2002 som sa vážne rozhodol, že sa pohrám so životom a stal som sa augustiniánom. Augustinián je zvláštny hybrid medzi mníchom (1) a, povedzme, takým rehoľníkom (2).

  • 31. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 057x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu